Skuteczna kampania mailingowa

fot. nadesłane

Zdobywanie potencjalnego klienta wymaga działań wielopłaszczyznowych, które dostosowują się do współczesnych wymagań rynku i stylu życia konsumentów. W związku z tym, że sprzedaż w głównej mierze przeniosła się do Internetu, kampanie reklamowe muszą być spójne i przeprowadzane właśnie w tym środowisku. Jedną z preferowanych technik marketingowych są kampanie mailingowe, pozwalające na błyskawiczne dotarcie bezpośrednio do każdego klienta z osobna.

Ważny e-mail

Rola e-maila już dawno przestała wiązać się jedynie z korespondencją prywatną czy firmową. To potężne narzędzie marketingowe, które umiejętnie wykorzystane pozwala osiągnąć określone zyski, które nie są jednorazowymi. Co więcej, maile mogą być wykorzystywane praktycznie w każdym biznesie. Za ich pomocą buduje się trwałe relacje, wzmacnia lojalność, a także skutecznie pozyskuje się nowych klientów.

Mailing w biznesie

Dopasowana do współczesnych form promocji kampania mailingowa, to jedna z najlepszych form komunikacji z Klientami. Mailing odgrywa szczególne znaczenie na każdym etapie sprzedaży i obsłudze posprzedażowej. Jest swego rodzaju korespondencją kierowaną bezpośrednio do odbiorcy, co dodatkowo wpływa na pozytywne postrzeganie firmy i jej produktów. Należy zauważyć także bardzo ważny aspekt mailingu — nawiązywanie bezpośrednich relacji poprzez kierowanie słów tylko do odbiorcy maila. Kampanie mailingowe umożliwiają rozsyłanie zaproszeń, informacji promocyjnych, newsletterów, podziękowań, a także okolicznościowych życzeń. Od strony ekonomicznej są rozwiązaniem szalenie efektywnym, które nie wymaga dużych nakładów środków finansowych.

Profesjonalne kampanie mailingowe

Wyjaśniliśmy role e-maila oraz nakreśliliśmy zalety samego mailingu, pora poznać tajniki tworzenia skutecznych kampanii opartych o te narzędzia. Na pozór proste — wysłanie maili — w rzeczywistości wymagające niebywałej znajomości tajników reklamy w Internecie, mogą odnieść spektakularny sukces, ale przeprowadzone nieprawidłowo będą skutkowały minimalnym odzewem i wątłą opinią w powszechnym odbiorze.

Pierwszym krokiem jest określenie grupy klientów, do których konkretne kampanie reklamowe będą kierowane. To szalenie ważne zadanie, dzięki któremu nasze maile będą odpowiadały na oczekiwania i potrzeby danej liczby potencjalnych klientów. Kolejno musimy posiadać bazę adresów e-mailowych. Tutaj możemy sięgnąć po własną lub też mamy możliwość jej kupienia. Zlecając przeprowadzenie kampanii mailingowej zewnętrznemu podmiotowi, najczęściej ten dysponuje odpowiednią ilością odpowiednich adresów, aczkolwiek nie zapominajmy o klientach, którzy znajdują się już w naszych wewnętrznych bazach. W myśl zasady, że jeden zadowolony klient generuje przynajmniej siedmiu kolejnych, zadbajmy o tych, którzy zdążyli już skorzystać z naszych usług. Zaprośmy ich do subskrypcji newsletterów, zaproponujmy bony lojalnościowe i zmodernizujmy nasz system działania, np. wprowadzając faktury elektroniczne, do których dołączymy bieżące informacje o nowościach. Wszystkie działania mają stworzyć rozbudowaną bazę subskrybentów i tym samym aktywnych klientów.

Kampanie mailingowe a aktywność w Sieci

Nawet najlepiej napisana kampania mailingowa musi łączyć się z innymi ruchami w Internecie. Dlatego koniecznie należy przyjrzeć się firmowej stronie, która powinna być przejrzysta, nowoczesna i bogata w treści. Te ostatnie bezwzględnie muszą być aktualne. Dobrze, jeśli klient otrzyma także tzw., wartość dodaną w postaci profesjonalnego, branżowego bloga.

Kampanie mailingowe muszą być swego rodzaju prezentem dla klientów. Bardzo ważną kwestią jest więc nagradzanie klientów zapisujących się do newsletterów, np. bonami. Pamiętajmy, by formularz subskrypcji nie wymagał od klientów wypełniania wielu pól. To ma być zaproszenie, a nie ankieta, dlatego wystarczającym jest poproszenie o adres mailowy oraz imię.

Bardzo ważnym punktem kampanii mailingowych jest bezpieczeństwo i związana z nim polityka prywatności. Sami nie lubimy być zasypywani rzeczami, o które absolutnie nie poprosiliśmy. Zadbajmy więc o wyłączność naszej bazy i zapewnijmy klientów, że ich adresy nie będą przez nas udostępniane innym podmiotom.

O czym należy pamiętać

Są takie punkty kampanii mailingowych, które bezpośrednio przekładają się na ich efektywność i długofalowość. Należy do nich:
– zachowanie regularności wysyłania informacji; optymalnie to raz na dwa tygodnie, minimalnie raz na miesiąc;
– jeden, niezmienny nadawca wiadomości;
– zachowanie zasady indywidualności mówiącej wyłącznie o jednym adresacie (niedopuszczalnym umieszczanie w wiadomości adresów innych osób, do których także jest wysyłana mail)
– krótki, interesujący temat będący zapowiedzią korzyści, prowokujący do działania, a nawet szokujący (taki, który wzbudzi ciekawość i spowoduje otwarcie wiadomości);
– w tytule wiadomości unikamy jak ognia pisania wszystkiego wielką literą, nadużywania wykrzykników i haseł „za darmo” itp.
– utrzymanie wysokiej wartości pierwszego akapitu, zwrot w liczbie pojedynczej, spersonalizowany;
– zachowanie zwięzłej i wartościowej treści;
– zadbanie o widoczne elementy graficzne.

Skuteczne kampanie mailingowe muszą odpowiadać na potrzeby klientów i trafiać w ich zainteresowania, dlatego tak istotne jest szczegółowe zbadanie rynku i wyzbycie się pojęcia „wy” na rzecz spersonalizowanego „ty”. Wiadomości muszą być prywatnym listem pełnym korzyści i subtelnego zaproszenia. Nie mogą wywierać nacisku, ale muszą pozwalać na podjęcie samodzielnej decyzji. Ważne jest wytłumaczenie korzyści, a tym samym koniecznie tworząc kampanie mailingowe, należy postawić się w roli potencjalnego nabywcy – to swego rodzaju pewna recepta na sukces.

Komentarze
PODZIEL SIĘ