W jaki sposób promować sklep internetowy na facebooku?

Każdy sklep internetowy, aby naprawdę zaistnieć i dać się poznać szerszej liczbie potencjalnych klientów musi istnieć w mediach społecznościowych, pośród których prym wiedzie facebook. Według najnowszych badań Facebook ma w Polsce już ponad 20 milionów użytkowników!

Jak reklamować sklep na Facebooku i od czego zacząć?

Jeśli nie masz założonego profilu sklepu na facebooku, to jak najszybciej musisz naprawić swój błąd. Zacznij od krótkiej analizy i zadania sobie kilku, bardzo istotnych pytań: czy produkt, który sprzedaję nadaje się na facebook’a? Ile lat mają i czym interesują się osoby, które mogą być nim zainteresowane? W jakich godzinach są aktywni oraz jakie treści ich interesują? Odpowiedź na te podstawowe pytania pozwoli obrać konkretną strategię działania. Ponadto warto również korzystać ze statystyk, jakie oferuje facebook, ponieważ pozwolą one zweryfikować, czy obrany kierunek jest odpowiedni i prawidłowy.

Widoczność i zasięg działania

Klienci powinni dowiedzieć się, że działasz na facebooku i jesteś tu obecny, dlatego warto skorzystać ze specjalnych wtyczek pozwalających polubić fanpage już z poziomu sklepu czy strony internetowej. Dodatkowo można ustawić krótką informację, która będzie widoczna w stopce maila. Warto również skorzystać z opcji reklam, które mają docierać do użytkowników facebooka i innych, potencjalnych klientów. Można ustawić konkretną grupę wiekową, adres zamieszkania lub płeć. Zasięg reklam jest oczywiście uzależniony od przeznaczonego na ten cel budżetu, jednak na początek warto przeznaczyć choćby małą sumę żeby zobaczyć, czy ta opcja daje faktycznie wymierne korzyści.

Promocja sklepu poprzez specjalnie przygotowane dla nowych fanów rabaty to jedna z ciekawszych opcji, która świetnie się sprawdza. Można również zorganizować konkurs na fanpage’u, w którym będzie do wygrania konkretny produkt ze sklepu.

Obecność na facebooku może przynieść naprawdę wymierne korzyści dlatego warto zainteresować się tą opcją. Dzięki założeniu profilu firmy na tym portalu można zwiększyć liczbę klientów, co z kolei przekłada się na większe zyski dla firmy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat promocji sklepu internetowego na facebooku, sprawdź artykuł: „Social media dla sklepu internetowego: Facebook„.

 

Komentarze
PODZIEL SIĘ