Medialne bum! Beaty Szydło

Media na całym świecie informowały o wypadku samochodowym, w którym ucierpiała Beata Szydło. Media polskie komentowały aktualny stan zdrowia Pani premier, manipulacje przekazu na temat wypadku w telewizji publicznej i zbiórkę internautów na nowy samochód dla kierowcy Seicento, który brał udział w zderzeniu – wynika z analizy  „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

W dniach 10-14 lutego w mediach na temat wypadku Beaty Szydło pojawiło się aż 37,1 tys. doniesień! Zdecydowana większość, bo aż 78 proc. to wpisy i komentarze internautów w social media. Kolejnym medium, pod względem popularności tematu, były portale internetowe – do nich należało 13 proc. przekazu. Głośno o wypadku było także w radiu i telewizji – te media zgarnęły 8 proc. medialnego tortu. Najrzadziej o temacie pisano w prasie – zaledwie 1 proc.

szydlo_1
Wykres 1. Liczba publikacji na temat wypadku Beaty Szydło opublikowana w dniach 10-14.02.2017 r.

 

Szacunkowy ekwiwalent reklamowy materiałów wyniósł 80,8 mln złotych!

Zdecydowanie najwięcej materiałów odnotowano 11 lutego, czyli dzień po wypadku.

– Media nie tracą zainteresowania tematem, nowe informacje pojawiają się nieustannie. Dziennikarze komentują przede wszystkim doniesienia śledczych, którzy badają okoliczności wypadku z udziałem premier, natomiast internauci, jak zwykle w tego typu sytuacjach, uruchamiają pokłady kreatywności i poczucia humoru, tworząc memy– mówi Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR w firmie „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

W całej sprawie na medialności zyskał także sprawca wydarzenia i jego samochód.. Na temat Seicento i Cinquecento (oba modele pojawiają się w doniesieniach) w kontekście wypadku ukazało się 31,6 tys. publikacji wartych 29,7 mln złotych.

Internauci mocno bronią 21-latka oskarżonego o nieumyślne spowodowanie wypadku. W social media trwa zbiórka na nowy samochód. W momencie wypuszczania analizy licznik pokazywał 116 371. zł (i stale rośnie), co oznacza wykonanie planu z ogromną nadwyżką.

 

źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Komentarze