Od początku 2019 roku prezentujemy Państwu zagadnienia związane z obchodami 25-lecia obecności Jungheinrich na polskim rynku. W przygotowanych materiałach eksperci wskazywali, jak rodzima intralogistyka rozwijała się dzięki innowacjom wprowadzanym przez firmę. Wszyscy w Jungheinrich Polska są zgodni – te 25 lat to dopiero wstęp do dalszego rozwoju branży. Jaka ekscytująca przyszłość czeka więc tuż za rogiem? Zdaniem Artura Thomasa, Menedżera Projektów Systemowych w Jungheinrich Polska – to automatyzacja będzie kluczowym elementem rozwoju intralogistyki.
Intralogistyka w Polsce
„Zmiany, jakie zaszły w intralogistyce na przestrzeni ostatnich 25 lat miały charakter niemal rewolucyjny i to w każdym obszarze. Kartkę i długopis zastąpiły komputery, jeden telefon stacjonarny w biurze – setki telefonów komórkowych. Postęp technologiczny wpłynął także na jakość sprzętu, w tym rozwój wózków widłowych. Zmieniła się technologia napędu, zwiększyła wydajność, bezpieczeństwo, komfort pracy operatora – skala zmian była szeroka, a część z nich to właśnie firma Jungheinrich po raz pierwszy wprowadzała na rynek. Teraz, w dobie Przemysłu 4.0 oraz dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce, intralogistyka staje przed nowymi wyzwaniami, którym musi podołać. Rok 2020 oraz lata kolejne będą stały przede wszystkim pod znakiem automatyzacji.
Zamówienia online
Liczba zamówień składanych online i wolumen przewożonych towarów będą rosły, a jednocześnie konsumenci będą oczekiwali coraz krótszego terminu realizacji. Duża liczba dóbr, presja czasu i koszt powierzchni sprawią, że magazyny ”urosną” jeszcze wyżej, aby sprostać tym oczekiwaniom. W takiej sytuacji systemy automatyczne sięgające dużych wysokości, znacznie usprawnią pracę w magazynach, a także wpłyną na zwiększenie wydajności. Co więcej, będą one też rozwiązaniem problemu, z którym boryka się wielu przedsiębiorców. Chodzi o ograniczony dostęp do wykwalifikowanego pracownika. Automatyzacja nie ma na celu wyeliminowania czynnika ludzkiego, lecz wsparcie ludzi w ich codziennej pracy. Automatyczne urządzenia pomogą dotrzeć na dużą wysokość, szybko odnajdą paczkę w regale i usprawnią proces składowania w magazynie. Jungheinrich posiada rozwiązania z zakresu automatyki, które już dziś cieszą się popularnością pośród naszych klientów. Jestem jednak przekonany, że to nowa dekada XXI wieku i stawiane przez nią zadania sprawią, że automatyzacja na dobre zadomowi się w polskich magazynach” – mówi Artur Thomas.
Ostatnie ćwierć wieku to dla polskiej branży intralogistycznej czas ogromnego postępu. To nie tylko nowe powierzchnie magazynowe oraz rosnące znaczenie Polski na mapie światowej logistyki. To przede wszystkim przeskok technologiczny na niespotykaną wcześniej skalę. Wskazywali to eksperci Jungheinrich, którzy nie tylko byli świadkami tych zmian, ale często sami pomagali je wdrażać. Wchodząc w nową dekadę XXI wieku, już dziś można zacząć się zastanawiać jakie zmiany są jeszcze możliwe w intralogistyce. Liderzy Jungheinrich są pewni, że czekają nas niezwykle ekscytujące czasy.