Mimo że coraz więcej działań marketingowo-sprzedażowych przenosi się do sieci, to przedsiębiorcy nie powinni zapominać również o tradycyjnych formach nawiązywania kontaktu. W tym pomagają wizytówki. Oto krótki przewodnik, o czym pamiętać przy ich projektowaniu.
Kreatywne wizytówki dla firm
Pewnie widziałeś w swoim życiu już tysiące różnego rodzaju wizytówek. Większość z nich wyglądała tak samo – prostokątny kawałek papieru z podstawowymi danymi na temat danej firmy lub jej konkretnego pracownika. Jak przekonują specjaliści wykonujący druk na materiałach w Gorzowie Wielkopolski, wcale tak nie musi być.
Obecnie przy tworzeniu wizytówek firmowych coraz częściej stawia się na kreatywne rozwiązania. Zalicza się do nich nie tylko wyjątkowe motywy kolorystyczne, ale również dobór materiału, z którego zostają wykonywane wizytówki, a nawet ich kształt.
Dane na wizytówce firmowej
Nie ma znaczenia, jak bardzo kreatywna będzie wizytówka. Jeśli nie znajdzie się na niej miejsce na najważniejsze dane to po prostu nie spełni ona swojej roli. A ta jest bardzo prosta: zachęcić klienta do kontaktu z nami, a nie pracownikiem konkurencji.
Jakie więc dane należy umieścić na wizytówce? Przede wszystkim muszą się tam znaleźć informacje takie jak numer telefonu czy adres e-mail. Powinny być one odpowiednio wyeksponowane, aby potencjalny klient mógł szybko je znaleźć. Ważne jest również miejsce na logo firmy, a także informacje o stronie internetowej lub siedzibie firmy – jeśli jej działalność ma również charakter stacjonarny.
Identyfikacja wizualna a firmowa wizytówka
Przy projektowaniu firmowej wizytówki należy pamiętać o tym, że jest ona tylko jednym z elementów strategii promocyjnej przedsiębiorstwa. Dlatego tak istotne jest, aby współgrała ona komunikacyjnie oraz wizualnie z innymi formatami reklamowymi. Istotne jest więc, aby na wizytówce znalazło się logo marki, a także kolory, które wykorzystywane są np. w postach publikowanych w mediach społecznościowych.